Wednesday 27 December 2017

REVIEW BIO ESSENCE ADVANCED WHITENING TONER

Assalamualaikum & hi everyone!

Hari ni nak review pasal Bio Essence Advanced Whitening toner after using it for a month. Aku nak buat review toner-toner yang aku pernah pakai sebelum ni haha. Sebelum ni pernah guna toner dari brand Ginvera dan Aiken macam gambar kat bawah ni:

Sorry, aku cedok gambar ni dari Google, sorry madam Google. Ok, toner Aiken ni sangat elok untuk jerawat sebab dia mengandungi Tea Tree yang good untuk control blemish dan salicylic acid yang bagus untuk kecutkan jerawat. Masalahnya, it doesn't help untuk kecutkan jerawat pasir aku yang berlambak kat dahi. Aku baca review orang pasal toner ni semua best-best. Tapi mungkin kulit orang tak sama kan, jadi dia macam tak berapa function kat kulit aku. Murah tu memang sangat murah,harga mampu milik around RM5 - RM6. Tapi tu lah, jerawat pasir masih bermaharaja lelah walaupun aku dah letak sekali dengan ubat jerawat. Kulit pun makin kusam. So, I stop.

Repurchase? Mungkin ya mungkin tidak. Tapi kawan aku ada jerawat nanah-nanah tu, jerawat dia makin elok bila pakai toner ni.




So next one : Toner Ginvera.



TONER GINVERA


Aku beli toner Ginvera ni sebab aku teringin nak pakai toner yang jenis main spray ni. Murah lah jugak dalam RM17 cam tu. Aku pakai seminggu rasa ok lah. Ada lah jugak jerawat satu dua naik macam tu, tapi aku ingat tu mungkin sebab typical kulit aku yang jenis acne prone atau mungkin baru nak adapt dengan toner ni. Cuma masalah bila pakai toner ni is aku tak rasa pun spray toner ni cover muka aku yang panjang ni haha. Dua tiga minggu pakai macam tu, tiba-tiba jerawat naik berjemaah. Setiap kali aku pakai toner ni, mesti ada jerawat baru muncul. Jadi, aku stop. Mungkin tak sesuai dengan kulit muka aku walaupun it contains green tea yang good for healthier skin. But doesn't work for me huaarghhh!!! 😭😭

Repurchase : NO.



Next : TONER BIO ESSENCE ADVANCED WHITENING TANAKA



BIO ESSENCE 
TANAKA BIO-WHITE WHITENING REFINER

Toner ni aku dah pakai sebulan dah saaaampailah sekarang. Ok Alhamdulillah dia betul-betul membantu untuk refine pores dan at the same time make my skin brighter! Yang paling best, lepas pakai toner ni walaupun dah sebulan, jerawat baru susah nak tumbuh dan jerawat pasir sudah tiada. Yang paling penting, toner ni tidak membuatkan pori-pori aku clogged/tersumbat macam Ginvera tu. Memang tak ngam betul toner Ginvera tu dengan aku sedih betul. Huhuhu.. Well, produk Bio Essence ni alhamdulillah semua boleh masuk dengan kulit aku. Dulu pernah pakai toner Tanaka White dari brand Bio Essence juga, tapi hasilnya so-so. Sekarang dia dah update produk ni p ADVANCED WHITENING TANAKA, dah oh my God hasilnya memang superb!. Alhamdulillah 😀😀.. Harga dalam RM40+ kot kalau tak silap, boleh dapat kat Watson. Kalau brand Bio Essence ni selalunya lebih murah kat Watson compared to Guardian. 


Repurchase : YES 😄😄😄

3 comments:

  1. Hi. I pakai toner bio essence sama macam u pakai. Tapi lepas i pakai tu dy macam kering2. Tpi lepas beberapa jam duly lembap balik. Tpi kalau dah kering tu maknanya dy tak sesuai dgn muka i ke macam mana?

    ReplyDelete
  2. Salam sis .. masih guna produk bio essence lagi ke ? Sy sampai skrg masih gunakan produk ni lagi .. mmg puas hati pakai tp bertambah puas hati sb dpt beli semua produk keluaran bio essence ni murah dr mana2 tempat sb suami sy bekerja kt manufacturing bio essence ni.. so dptlah harga staf yg sgt berbaloi.. hihi .. sy fhm yg kt luar sana ada yg mengidam nk guna tapi fhm2lah mmg mahal..jadi klu sesiapa nak dptkan harga kilang, pm lah sy .. boleh sy tolong . 017-3919614 - sekadar membantu, sharing is caring ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk tnya masih ada lagi ke produk bio essence ni klau saya nak beli? Toner di sesuai tak untuk kulit jeragat?

      Delete

MATRIKULASI ATAU STPM? MANA LEBIH BAIK?

Jadi, Matrikulasi ataupun tingkatan 6?  Ni pandangan saya : Orang takut nak ambil matrik sebab katanya susah. Ada yang dah masuk matr...